Ondersteuning

Soms is het mogelijk dat de Helpdesk van Datawerken klanten ondersteuning op afstand biedt. Dan wordt er via Internet verbinding met uw PC of werkstation gemaakt. 

Datawerken maakt hiervoor gebruik van Teamviewer. Met Teamviewer kan bij een klant op de PC meegekeken worden c.q. handelingen worden uitgevoerd zonder dat er bij de klant software geïnstalleerd hoeft te worden. Het starten van Teamviewer is voldoende om een (beveiligde) verbinding via Internet (poort 80) tot stand te brengen. Teamviewer stoort zich niet aan een mogelijke firewall. Het is met Teamviewer ook mogelijk bestanden van/naar de klant te transporteren.

U start Teamviewer door hier te klikken en vervolgens tweemaal op 'Uitvoeren' (of 'Run'). Teamviewer start met een ID (9 cijfers). Door het (telefonisch) verstrekken van deze ID machtigt u Datawerken tot toegang tot uw PC. Sluit u Teamviewer af, dan wordt de verbinding verbroken en de toegang beëindigd.

Ondersteuning op afstand maakt geen onderdeel uit van de standaard contracten voor service en ondersteuning: er kunnen extra kosten voor in rekening worden gebracht.